Herken je dat? Dat je sommige dingen eindeloos blijft uitstellen, omdat je het vermoeden hebt dat ’t gedoe oplevert? Je al moe wordt van de gedachte alleen al aan technische zaken die je een error in je hoofd geven?

Heb je even?

Al lange tijd was mijn iPhone té traag om dingen te doen. Had geïnvesteerd in een refurbished exemplaar, want zo’n dure vond ik maar onzin.  Langzaamaan slopen de ongemakken erin, de accu raakte snel leeg en sommige apps werkten niet op die iPhone 6. Zelfs 3 uur kostbare vakantietijd, die ik kwijt was om me bij mijn toenmalige bank te identificeren om er dus achter te komen dat dat op die iPhone niet kon, waren nog geen aanleiding om me over het vermoeden van technisch geneuzel heen te zetten. Ik deed wat onderzoek, vroeg naar ervaringen van anderen, maar de knoop doorhakken, dat deed ik niet.

Welk verhaal ik mezelf altijd wijsmaakte.

Al jarenlang vertel ik mezelf het verhaal dat ik niet technisch ben, wat natuurlijk eigenlijk een mega smoes is om besluiten uit te stellen. Huizenhoog kan ik tegen die gebruiksaanwijzingen opkijken, laat mij gewoon ZIEN hoe je dat doet! Dus die nieuwe telefoon, die kwam er niet. Waardoor dat zeurderig op de achtergrond bleef meezoemen … daar moet je nog eens iets mee Monique!

Herken je dat? Zoveel dingen waar je nog iets mee ‘moet’, maar dat er altijd andere dingen belangrijker lijken te zijn? Dat alles door dit te blijven uitstellen zo heerlijk opstapelt in een eindeloze ‘to do’ list waar je alleen maar naar kijkt, maar niets mee doet? Totdat je hoofd bijna ontploft van alles wat je moet en je er zó tegenaan loopt dat je wel MOET?

Wat dat die smoes mij gekost heeft…

Mijn aha moment kwam toen Clubhouse als app werd geïntroduceerd en mijn iPhone 6 dat dus … jawel … niet kon! Voor wie Clubhouse niet kent, dat is een nieuwe Social Media app die binnen een aantal weken in Nederland helemaal ‘hot’ was. En die kans wilde ik als ondernemer niet missen. Grote noodzaak dus, ook mijn brein haat verlieservaringen. In no time nam ik het besluit: Een nieuwe iPhone, HELEMAAL NIEUW, geen refurbished. En niet via het web bestellen, maar gewoon de AMAC winkel gebeld voor advies. Binnen een kwartier geregeld! Nieuwe telefoon, plakt u dan alstublieft de allerbeste schermbeveiliging erop, mét de allerbeste val beveiliging erop? Natuurlijk deden ze dat, daar ga ik altijd voor, die persoonlijke service. En we mochten gelukkig weer op afspraak lokaal kopen!

De bonus die dat opleverde!

Wat me dat opleverde, was bizar. Ik kreeg geweldig advies en kocht zo een minder dure telefoon, die voor mij prima zou werken. Zij gaven mij goede service, door die schermbeveiliger er alvast op te plakken, omdat ik op internet had gelezen dat dat nogal een gedoe was en zij dat veel vaker deden en er dus expert in waren. Scheelt weer gedoe! En kostbare tijd!

Ja, ik kon op Clubhouse, maar ook mijn apps werkten veel sneller! En tot mijn grote vreugde kon ik een nieuwe app downloaden, waarbij ik kon inspreken en dat gelijk omgezet werd in tekst. Waardoor ik die investering in de iPhone binnen een week al had terugverdiend in kostbare tijd, die ik nu over heb om te ontspannen. En tijd is kostbaar, je krijgt je tijd nooit terug en tijd is niet te koop. Ik heb mezelf dus echt tekort gedaan, door niet eerder te investeren.

Ok, als deze je raakt…

Tien tegen één dat je hier herkenning op voelt. Dat ook jij dingen uit kan stellen, terwijl je best weet dat je er iets aan zou moeten doen. Omdat je vindt dat je dat allemaal zelf moet kunnen, je eigenlijk geneert om hulp in te roepen. Vooral als dat om jouw persoonlijke pijnpunten gaat, die je het liefst vermijdt. Ik vertel mijn klanten vaak: Als je verwarmingsketel kapot is, ga je die dan ook zelf repareren? Of een aantal weken maar koud douchen? Nee, zeggen ze dan uiteraard.

Wat maakt het dan ingewikkeld om voor jezelf hulp in te roepen, voordat je de bodem van het zwembad raakt? Uitgeput bent met een hoofd wat niet meer stil wil worden?

Clubhouse hè, daar kan je me voorlopig iedere maandagavond vinden om 19.00 uur. Om je nog meer inspiratie te geven. Wil je erbij zijn? Je vind me (iPhone of iPad only) onder de Brainstorm club en op Clubhouse zelf onder @atobmonique. Of mail me als je een invite nodig hebt.

En nieuwe inspiratie en inzichten geef ik weer LIVE op woensdagavond 7 april 2021 om 19.30 uur. Mijn Masterclass BRENG JE BREIN TOT RUST. Ben jij erbij? Stop ook met uitstellen. Schrijf je hier in en als je anderen weet die je daar ook mee kan steunen, stuur ze dit gerust door.